maanantai 27. lokakuuta 2014

Elämää asuntoautossa

Ei tullut Monacoa, ei tullut la Turbieta, vaan tuli Villeneuve Loubet.
Lähdimme ihan ajoissa kaupan kautta kohti la Turbieta. Poikkeuksellisesti menimme moottoritietä Nizzasta eteenpäin ja maksoimme 5,50€ siitä riemusta. Matkaamme on tämän viikon siivittänyt ajatus 'Carpe Diem, tartu hetkeen. Niinpä pysähdyimme Cannesissa, kävimme uimassa (taas), teimme Cannesin salaatin, pysähtelimme ihastelemaan upeita maisemia ja kahvittelimme.

Piti käydä vielä viimeiset Wi-Fit ottamassa Mäkkärissä (josta edellinen postaus) ja sitten alkoikin jo hämärtää. Ajoimme kohti Monacoa. Emme olleet ihan varmoja liittymästä, mutta löysimme kylän.

Huonoksi onneksemme tie johon olisi pitänyt mennä päästäkseen kallioille oli niin jyrkkä ja kapea, ettei Reissupakua olisi sinne saanut. Toisekseen ajoimme risteyksen ohi ja siitä alkoi jyrkkä serpenttiinitiepudotus pilkkopimeään.

Ei auttanut kuin mennä eteenpäin missälie, lähellä Monacoa. Viimein löysimme jonkun snack-kioskin, jonka edessä oli turistibussiparkki. Hetken miettimistauko ja takaa alkoi kuulua tuttua napsuntaa...kaasu lopussa. Se tietää sitä että jää iltateet keittämättä ja jääkaappi meni pois päältä.

Hermot riekaleina(taas) käännyimme 'Matin' navigaattorimme puoleen. Lähimmälle huoltoasemalle olisi matkaa vain 1,7km, mutta se on alamäkeen, Nizzaan ja onko se edes auki. Vaikka saisimmekin kaasua, missä me yövymme?

Ei ollut huoltoasema auki. Mä yritin ehdottaa sitä bussiparkkia yöpaikaksi. Miehen mielestä se oli liian turvaton ja helppo ryöstökohde. Olimme nähneet aiemmin ylärinteessä rekkoja parkissa ja päätimme ajaa sinne niiden suojiin ja etsiä kaasua aamulla.

Sinä yönä Mies ei nukkunut silmäystäkään.

Aamulla Matille ohjeeksi  Cannes ja palasimme takaisin. Mies oli kuin nukkuneen rukous. Villeneuve Loubetin kohdalla oli Intermarche kauppa ja sen pihassa rivi kaasupulloja. Kävimme kaasuostoksilla ja mä lähdin lenkittämään Allia. Jätimme Miehen autoon nukkumaan.

Ihan parkkipaikan vieressä oli iso kyltti leirintäalueesta. Kävimme katsastamassa sen lenkillä ja sitten ehdottamaan Miehelle turvallista yöpaikkaa. Pienen suostuttelun jälkeen Mies taipui ja ajoimme porteista sisään. 20,10€/vrk. Pyykkikone 3,80 ja kuivuri 0,50€/5min.