tiistai 30. joulukuuta 2014

Kokemuksia matkan varrelta

Minä olen hienohelma, kaupunkilainen, ylellisyyden- tavarain- ja kaiken kauniin rakastaja!

Tällä matkalla olen joutunut usein mukavuusalueeni ulkopuolelle ja jopa pahasti. Olen kuitenkin aina selvinnyt ja uskon karaistuneeni ainakin jollain tavalla. Osaan asettaa asioita ja tilanteita oikeisiin mittasuhteisiin ja ainakin uskon löytäväni kaikesta jotain positiivista.

Alkumatkasta jaksoin mainita melkein jokaisen suihkukerran, koska kontrasti aiempaan elämään oli niin suuri. Ennen saatoin mennä kotona suihkuun tai jopa saunaan aina kun huvitti. Sitten muutimme autoon ja lämpimästä, juoksevasta vedestä tulikin ylellisyyttä.

Olemme nyt asuneet Reissupakussa, pikku laatikossa, autossa, kotona jo yli puoli vuotta. Tällaisesta elämästä on tullut arkea, tuttua ja turvallista. Kuitenkin aina välillä todellisuus pääsee yllättämään.

Kävimme kiipeilykalliolla noin 100 kilometrin päässä Malagasta paikassa nimeltään El Chorro. Siellä oli myös majatalo (majoitus 8€/yö). Mies kysyi jo kalliolle mennessä olisiko kiipeilypäivän jälkeen mahdollisuus päästä suihkuun.

En mä nyt varsinaisesti mitään viiden tähden hotellia odottanut, mutta yllätys oli kuitenkin melkoinen ja olin ajatuksissani kuvitellut vähän muuta.Onneksi Mies oli ostanut mulle joululahjaksi ylellisen L'Occitanen suihkupussukan ja siellä oli ihanan tuoksuiset saippuat ja shampoot ja onneksi muistin laittaa Crocs avokkaat jalkaan. Muuten olisi saattanut tulla itku.

Pari kertaa aiemminkin on tullut vastaan tällainen "ihan ite oon rakentanut alusta loppuun" suihku. Nyt vaan oli joulun jäljiltä herkillä mieli. Suihkuverho liimaantui kiinni ja oli homehtunut alaosastaan. Viemäri veti huonosti, eikä koko "kylpyhuoneessa" ollut muuta viemäriä. Mun pussukkani hyllyllä oli melkoinen lihapullat ja hajuvesi yhdistelmä.

Suihkusta kuitenkin tuli lämmintä, jopa kuumaa vettä, eikä seinillä vilistänyt ötököitä. Kaikki hyvin!

8 kommenttia:

  1. Siellä päin on vähän erilainen käsitys kylpyhuoneesta, anteeksi että naurattaa ����äitis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Naurulla mäkin tästä lopulta selvisin, sekä Crocs'eilla ja suihkupussukalla

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Tilaanko saman miehen rakentamaan suihkun teidän, sanotaan nyt vaikka vaatekomeroon? :)
      Uskon että kust sä arvostaisit tätä kokemusta!

      Poista
  3. Ihan sanattomaksi vetää. Voin kuvitella kuinka suihkuverho liimautuu ihoon! Zemppiä!
    T. Kummi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mies ilmoitti ettei suihkuverho häneen tarttunut. Epäreilua! Kiitos tsempeistä, niitä välillä TODELLAKIN tarvitaan!

      Poista
  4. Joooo mä haluun tollasen suihkun meille kans mut suihkuverhon tai mikä lie toi onkaan niin erivärisenä kiitos:)

    VastaaPoista