maanantai 22. syyskuuta 2014

Hrrr, kylymää...

Kyllä, talvi tekee tuloaan tännekin.  Aamulla sisälämpömittari näytti +10°C. Onneksi mulla oli paksu täkki ja Allilla lampaantalja petinään. Miten kylmä liekään ollut yön pimeinä tunteina?! Voiko tällainen lämpötilaero johtua sielunpuolikkaan puuttumisesta? Vai onko todellakin ollut reissun kylmin yö? Voi voi, siellä se minun Rakkaani on vaeltamassa kylmässä ja pimeässä. Onneksi kodin lämpö ja höyryävät lihapadat odottavat hänen palatessaan.

Noudatamme todellakin kaikkia ilmastonmuutoksen ehkäisytoimenpiteitä. Meillä on sisälämpötila päivisin n. +20°C ja öisin se putoaa mihin putoaakaan. Täällä herätessä aamulla on yleensä kuitenkin ollut n. +15°C.

Hassua mihin kaikkeen ihminen taipuu ja tottuu. Minä olen oikeasti melkoinen vilukissa, enkä todellakaan pidä kylmästä. Toisaalta en myöskään haluaisi tumppautua toppavaatteisiin sisällä, kotona. Olenko sitten karaistunut vai tottunut vähän viileämpään, sitä en enää osaa sanoa. Olen useasti viileinä aamuina löytänyt itseni ajattelemasta tavallista kerrostaloasumista. Tulisiko meille siellä liian kuuma öisin, vai sopeutuisimmeko yhtä nopeasti keskuslämmityksiin. Ostaisimmeko puulämmitteisen talon, jossa joka raosta vetää ja aamulla on näin kylmä, kunnes saa tulet uuneihin? Jos olisi sellainen talo, ei voisi ajatellakaan tavallista klo 8.00 aamuja ja töihin menoa. Jäämmekö asumaan Reissupakuun?

Nyt on nyt ja sitten on sitten.  Turha näitä on etukäteen pohtia. Webasto pöhöttää täysillä ja lämpötila on noussut jo sellaisiin lukemiin että uskaltaudun peiton alta teen keittoon.

Huomenta maailma! Jään innolla odottamaan mitä sinulla on minulle tarjolla tänään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti