lauantai 13. syyskuuta 2014

Rauhaa, ihanaa rauhaa

Mies oli eilen Vuorilla kiipeilemässä uuden kiipeilykaverin kanssa. Menivät ylös melkein neljään tuhanteen metriin hissillä ja kiipesivät kaksi vuorireittiä. Älkää kysykö minkä nimisiä ne olivat. Kyllä mulle sanottiin, joku Cosmiques tai jotain ja suoraan Midin hissiltä toinen.

Viime kesänä kun me oltiin Chamonix'ssa edellisen kerran, mäkin uskaltauduin Midin hissiin. Olen siis käynyt 3842 metrissä, Aguille du Midillä, joka on täällä se suurin nähtävyys( ja kärsin melkoisesta korkeanpaikankammosta). Hissit on aina ihan täynnä japanilaisia ja kiinalaisia.

Tänään Mies on toisella puolella laaksoa toisen kiipeilykaverin kanssa ja hän jätti armollisesti mulle kännynsä. Kerrankin ehdin päivittää, lukea kommentit, vastatakin niihin hyvässä lykyssä.

Istun Midin asemalla täällä alhaalla kahvilassa ilmaisen Wi-Fin äärellä. Juon mustaa kahvia(en yleensä voi sietää kahvia mustana ja tilasin ison maitokahvin, mutta ryhmä Intialaisia tuli tungeksimaan ja tarjoamaan oman maansa valuuttaa ja tarjoilija epätoivoisesti selitti että vain Eurot käy. Siinä rytäkässä mä sain vain mustan kahvin. Olen päättänyt että puhun täällä vain ranskaa, enkä osannut kysyä saisinko maitoa. Siispä tyydyn kahviin mustana sokerilla. Siinäpä hyvä syy tarkistaa kuinka maitoa tilataan) Ihan itse olen sääntöni luonut, niin!

Koko uuden elämän tarkoituksena Reissupakussa on elää omannäköistämme elämää. Miehen suurin intohimo on kiipeily ja hän on saanut välillä tehdä sitä ihan hirvittävän vähän, joten olen vain onnellinen että hän on nyt löytänyt kavereita ja päässyt elämään omannäköistään elämää. Mä taas halusin nähdä maailmaa, kokeilla autossa asumista, kuljeskella kaupungilla, pukeutua hyvin, olla vapaa... Tätä kaikkea olen saanut tehdä.

Lähtiessämme entisestä keskiluokkaisesta elämästämme kohti tuntemattomia seikkailuja paikallinen lehti teki meistä jutun. Jutussa sanoin että huulipunasta ja kynsilakasta en luovu, enkä ole luopunut! Mä olen kuitenkin edelleen oma turhamainen itseni.

Sain kesällä äitiltä ja isälta ihanan Chanelin huulipunan arkikäyttöön ja sitä olen käyttänyt, ihan joka päivä. Tämän päivän tuoksuksi valitsin Coco Chanelin Coco parfyymin. Ilmassa on jo syksyn viileyttä, vaikka aurinko lämmittääkin vielä. Coco on pehmeä lämmin tuoksu, kuin kääriytyisi cashmere shaaliin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti