keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Tule Joulu Kultainen!

Yhtenä usvaisena aamuna pajukosta kuului uudenlainen linnunlaulu. Oliko se Punatulkku?

Kuinka Punatulkku, Kymenlaakson maakuntalintu laulaa. Tiedätkö mikä on Sinun maakuntasi lintu?

Pimeyden ja usvan keskellä olin vakuuttunut että laulaja on punatulkku, jota olen kaivannut jo ainakin viisitoista vuotta.
Koulussa youtube auki ja vahvistus tuli, minun pihallani on Punatulkkupari!
Kummitäti kertoi että heidän pihapuussaankin  minulle rakas lintu pesii. Ihana pieni luontokokemus pimeyden keskellä.

Aamut ovat pimeitä ja niin ovat illatkin. Kirkasvalo virkistää aamuisin, mutta päivä tuntuu loppuvan kesken, kun jo viiden aikaan iltapäivällä on pilkkopimeää.

Koulussa lapsetkin tuntuvat kärsivän pimeydestä ja useammin kuin kerran olen saanut vastata kysymykseen - kuinka paljon aikaa on seuraavaan lomaan?

Töissä on ollut harvinaisen raskasta ja alkaa opettajankin mehut olla puristettu siemenkotia myöten tyhjiin -kuinka paljon aikaa on seuraavaan lomaan?

Reissupakussa tähän aikaan viime vuonna Tutustuimme Foix'n tarjontaan Ranskassa. Olimme juuri ihastuneet Navetteihin ja miltei vuosi sitten (17.11.2014) kävimme Niaux'n luolissa ihmettelemässä 14000 vuotta vanhoja luolamaalauksia. 

Juuri tänään elämme keskellä Suomalaista pimeää syksyä. Mä stressaan töitä kuin pieni eläin. Nautin lämpimistä suihkuista ja helposta pyykinpesusta. Koko Eurooppa on kriisissä terroristitekojen takia. Ehkä on viisaampaa nyt laittaa jäitä hattuun, nauttia valoisista päivistä,   mutta Rakas Mies, koska lähdetään taas tien päälle?

1 kommentti:

  1. Oi punatulkkuja! Ovat myös mun ehdottomia suosikkeja ja olin aina iloinen kun niitä Suomessa asuessani pihalle talvisin tuli, niin kauniita pulleine sulkineen!

    VastaaPoista