keskiviikko 1. heinäkuuta 2015

Paluu menneeseen

Olen kirjoittanut päivän tuoksusta, puutarhahaaveista ja pienistä kokeiluista kasvien kimpussa. Olen kirjoittanut kynsilakasta, huulipunasta ja vaatteista. Ruoasta kirjallisuudessa ja monesta monesta muusta aiheesta.

Joitakin aiheita olen sivunnut vain yhden postauksen verran, toisiin palannut useamminkin.

Päivän tuoksu:

Tänään Chanelin Chance, Au Tendre.

Käytän edelleen ja olen aina käyttänyt paljon pafryymia. Mietin, ihan oikeasti, joka päivälle tuoksun. Sellaisen joka sopii vaatteisiini, mielentilaani, ulkona vallitsevaan ilmaan ja ihan vaan fiilikseen. Kirjoittelin niistä postauksia ennen Suurta Matkaa, mutta vaikka samat proseduurit toistuivat Reissupakussa päivittäin, muut aiheet tuntuivat mielekkäämmiltä.

Uhkasin lehtijutussa ennen lähtöä käyttäväni joka päivä kynsilakkaa ja huulipunaa, sillä muunlainen meikkaaminen, tai lähinnä meikkien puhdistaminen tuntui niin työläältä. Kahdeksan kuukauden aikana oli joitakin päiviä, jolloin, oikeasti,  unohdin huulipunan. Johan Sisko heti kommenttikentässä siitä huomautti! On ollut ihanaa meikata taas Stabiilielämässä, mutta voin aivan yhtä hyvin lähteä ulos meikittömänäkin.

Puutarhani:

Kasvatin Krassit menestyksekkäästi Ikean muovipurkissa Reissupakun ikkunalaudalla.  Tomaatin taimet odottavat Stabiilikodin ikkunalaudalla ulospääsyä, mutta en ole uskaltanut vielä edes ulkoiluttaa niitä kun on ollut niin kylmää. Yhdet kurpitsantaimet kuolivat js Navet'seja en saanut edes itämään. Puutarhapalstalle on kaivettu kasvimaan paikka valmiiiksi. Jos saan syksyllä edes yhden itse kasvattamani vihanneksen, voin onnitella itseäni lämpimällä halauksella.

Reissupaku toimii nykyisin meidän kesämökkinämme, sekä tietysti autonamme. Siellä alkaa olla tavarat kutakuinkin kohdillaan, ettei aina ennen lähtöä tarvitse viedä astioita, pannuja, kattiloita, pyyhkeitä, hammasharjoja tms. kotoa.

Minä:

Olen keksinyt itselleni uuden koukuttavan harrastuksen. Olen tehnyt avainkaulanauhoja ja ajattelin alkaa tehdä korujakin. Tämä pääkallokoru on ehdottomasti paras tekemäni! Vähän pelottava, silti naisellinen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti